BIENVENUE sur le blog de la section bilingue française dans le lycée no 2 à Bydgoszcz!
.

Nous vous invitons à laisser les commentaires, partager vos expériences,
idées, suggestions…

poniedziałek, 3 czerwca 2013

Byliśmy tam - oczami uczestników...


Marysia: Zawsze będę miło wspominać pobyt w Tuluzie. Było to niesamowite poznać tak wielu ludzi z różnych państw. Mieszkałam u rodziny ok. 30 km od Tuluzy, w uroczym miasteczku Grenade. Rodzina składała się z rodziców i 3 dzieci: Mileny, Lucile i Adriana oraz 2 kotów. Mama miała polskie korzenie, jej dziadek pochodził ze śląska. Najstarsza córka - Milena była bardzo zainteresowana naszym państwem, właśnie ze względów pochodzenia jej mamy, w wakacje wybiera się do Polski na wycieczkę. Bardzo zasmakowała mi kuchnia francuska, wcześniej nie miałam okazji skosztować orginalnych potraw. Polubiłam francuskie sery pleśniowe, za którymi nie przepadałam. Moja rodzina bardzo lubiła grać w gry planszowe, w ten sposób spędziliśmy razem dużo czasu. Pobyt tam był też sprawdzianem dla umiejętności językowych, na początku musiałam się osłuchać i przyzwyczaić do sposobu mówienia. Ludzie we Francji są bardzo życzliwi i uśmiechnięci. :)

Natalia H: Wyjazd do Tuluzy był na pewno niezapomnianą dla mnie przygodą. Początkowy strach kiedy to wszyscy zostali porozdzielani po francuskich rodzinach okazał się jednak niepotrzebny. Moja rodzina okazała się bardzo opiekuńcza jak i wyrozumiała. Rodzina z zainteresowaniem słuchała moich opowieści o Polsce, próbowała także nauczyć się niektórych słów po polsku. Podczas mojego pobytu moja rodzina zabrała mnie do Hiszpanii oraz zapoznała mnie ze swoimi bliskimi. Dzięki 2 tyg. pobytowi w rodzinie francuskiej miałam okazję poznać tamtejsze zwyczaje, kuchnię oraz oczywiście poprawić znajomość języka francuskiego.

Weronika: Wyjazd do Tuluzy był jednym z najciekawszych wydarzeń mających miejsce podczas nauki w IILO. Spotkałam wielu ciekawych ludzi oraz miałam okazję dowiedzieć się co znaczy francuska gościnność. Rodzina goszcząca starała się mi zapewnić czas jak najciekawiej, tak więc nie zdarzało mi się nudzić. Zabrali mnie do miejscowości Montpellier nad Morzem Śródziemnym, gdzie posmakowałam wszystkich owoców morza. Wolny czas spędzaliśmy razem. Spędzając z nimi czas, każdy mogłam sprawdzić swoje umiejętności językowe ,a  następnie rozwijać je na bieżąco. Atmosfera była prawdziwie wakacyjna, ponieważ miejscowa mentalność pozwala się rozluźnić, dzięki czemu realizowaliśmy projekt w beztroskich nastrojach.  Z przyjemnością wrócę jeszcze do Tuluzy, ponieważ ujął mnie sposób bycia mieszkańców oraz architektura miasta.

Damian: Pobyt we Francji wspominam bardzo dobrze. Oprócz tego, że Tuluza jest pięknym miastem, moja "rodzina" także przypadła mi do gustu. Ojciec obdarzony wielkim poczuciem humoru,  opiekuńcza matka i dwoje synów z którymi nie sposób się nudzić. W dodatku ludzie Ci byli bardzo rozrywkowi, więc wolne chwile spędzałem na takich aktywnościach jak zakupy w Hiszpanii, spotkania z przyjaciółmi rodziny, a nawet chrzest w rodzinie chrześcijańskiej. Przez te dwa tygodnie zdążyliśmy się ze sobą zżyć na tyle mocno, by zdecydować się na utrzymywanie kontaktu. Wyjazd ten stał się zalążkiem międzynarodowej przyjaźni i z pewnością jeszcze się kiedyś spotkamy.

Natalia D:  Je trouve mon séjour en France comme une grande expérience! Grâce à ce voyage j’ai perfectionné mon français, j'ai vu des endroits merveilleux et surtout j'ai rencontré beaucoup de gens de différentes cultures. J'ai été bien accueilli par ma famille française (d'origine asiatique) et j'ai apprécié le temps que nous avons passé ensemble. J'ai appris beaucoup de choses (pas seulement en ce qui concerne la langue) et j’ai goûté des spécialités préparées par les Français. 
Toulouse est une ville magnifique. J'habitais près du centre-ville, donc j'ai passé beaucoup de temps dans les jardins publics, les cafés et les magasins. J'ai aussi aimé voyager en métro... Dès que j'ai pu prendre le métro, je l'ai pris.
En résumé, je suis très contente de mon séjour à Toulouse. C'était vraiment magnifique. J'espère bien y retourner un jour!

0 komentarze:

Prześlij komentarz